SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGCZNA Jak wpłynąć na poprawę wyników egzaminów zewnętrznych nie tylko z języka polskiego…

04 listopada 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym Wołowie odbyła się szkoleniowa rada pedagogiczna.

Pani dyrektor Magdalena Drzazga wraz z doradcą przywitały wszystkich życząc, aby każdy obecny na spotkaniu nauczyciel miał odwagę oraz potrafił z dystansem przyglądać się własnej osobie i podejmowanym przez siebie działaniom oraz dokonywać obiektywnej ich oceny.

 Rada pedagogiczna została poprowadzona przez panią Danutę Haller – doradcę metodycznego nauczania języka polskiego w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Wołowie, panią Monikę Bocheńską – nauczyciela języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie w Szkole Podstawowej w Starym Wołowie.

Podczas szkolenia omówione zostały następujące zagadnienia:

  1. Motywowanie i styl nauczania.
  2. Osobowość nauczyciela.
  3. Dzieci z pokolenia alfa.
  4. Obszary z podstawy programowej, jako klucz do osiągnięcia celów edukacyjnych.
  5.  Piętnaście kroków do sukcesu na egzaminie ósmoklasisty, czyli działania polonisty i każdego nauczyciela, które przyczyniają się do podniesienia efektów kształcenia.
  6. Metody i techniki multisensoryczne.
  7. Praca z wykorzystaniem fiszki autokorektywnej.

Celem prowadzących było uświadomienie nauczycielom, że dzieci w każdym wieku uczą się bawiąc albo jak mówiła Maria Montessori one się nie bawią, a pracują.

Podczas spotkania prowadzące zaprezentowały również nauczycielom wykonane przez nauczycieli i uczniów pomoce dydaktyczne: lapbooki, zakładki do książek z zasadami interpunkcji, dydaktyczne gry planszowe; gry i zabawy, które mogą z lekcji uczynić ciekawe i efektywne spotkanie, gdyż nauka przez zabawę jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej satysfakcjonujących sposobów rozwijania umiejętności. Na poprawę wyników nauczania niewątpliwie duży wpływ ma osobowość i optymizm nauczyciela, który za pomocą ciekawych metod pracy potrafi zmotywować ucznia, nawet tego, któremu się nie chce chcieć. Nauczyciel powinien znać każdego ucznia i preferowany przez niego styl nauczania. Wynik egzaminu nie zawsze odzwierciedla wszystkie umiejętności naszego ucznia.

W szkoleniu wzięło udział 15 nauczycieli.

Doradca dziękuje wszystkim za wspólny czas, przyjazną atmosferę i możliwość wymiany doświadczeń.                                                                                           

 doradca metodyczny Danuta Haller

foto galeria:

  1. Sala lekcyjna przed szkoleniem. Materiały szkoleniowe.
Klasa, w której na stolikach lezą kolorowe plansze.

2. Temat rady szkoleniowejJak wpłynąć na poprawę wyników egzaminów zewnętrznych nie tylko z języka polskiego…

Slajd z podanym tematem szkolenia

3. Materiały szkoleniowe.

Na stoliku kolorowa plansza, z boku kartki.

4. Nauczyciele podczas szkolenia. Przywitanie.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. W ręku trzyma kartki.

5. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych aktywujących uczniów- lekcje powtórzeniowe, przed egzaminem.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Stoi kobieta i coś mówi.

6. Nauczyciele podczas szkolenia. Próba odpowiedzi na pytanie Czy jestem refleksyjnym nauczycielem….

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi.

7. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych.

Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. W ręku trzyma kartki.

8. Nauczyciele podczas ewaluacji szkolenia..

Nauczyciele stoją, przed nimi kobieta. Na stolikach kolorowe kartki.

9. Ewaluacja spotkania 15 czynników wpływających na poprawę wyników egzaminów.

Klasa, w której stoją nauczyciele. Mężczyzna stoi i trzyma w ręku kartkę