07 czerwca 2022 r w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym Wołowie odbyła się lekcja otwarta w kl.VI z cyklu Labolatorium Przyszłości, która była poświęcona zajęciom filmowym.
Podczas zajęć prowadzący pan Konrad Ferorczak – nauczyciel techniki zapoznał na początku uczestników z podstawowymi ustawieniami kamery, omówił pojęcia FPS – klatki na sekundę, Shutter Speed- Czast. Następnie otworzył migawkę ISO- Picture Profiles i nauczył dzieci ustawiać ostrość – Autofocua vs Manualna. Nauczyciel omówił role na planie filmowym (aktorzy, scenarzyści, reżyser, obsługa techniczna).
W dalszej części uczestnicy tworzyli scenografię dwóch filmów, które nagrywali. Były to zajęcia praktyczne z wykorzystaniem kamery, która znajduje się w szkole- w ramach realizowanego projektu Labolatorium Przyszłości.
Nagranie krótkiej etiudy sprawiło uczniom wiele radości. Wspólna praca przy postprodukcji z wykorzystaniem programu Sony Vegas była zabawą, podczas której uczniowie nabyli wiele umiejętności praktycznych. Potrafią nagrywać i wykorzystywać funkcje kamery oraz przetwarzać nagrany materiał, by powstał ciekawy film.
Zajęcia zostały przygotowane we współpracy szkoły z PCE i PPP w Wołowie: doradcą metodycznym nauczania języka polskiego Danutą Haller .Cele zajęć zostały osiągnięte. Dla uczestniczących w spotkaniu nauczycieli celem nadrzędnym było ukazanie roli i wartości tworzenia filmu w pracy nauczyciela; wzbogacanie pracy dydaktyczno-wychowawczej o nowe środki przekazu informacji; nabycie umiejętności pracy z uczniem z wykorzystaniem tworzywa filmowego. Po odbytej lekcji została przeprowadzona jej analiza merytoryczna z obecnymi na niej nauczycielami, którzy zaszczycili nas swoją obecnością. Na zajęcia przybyło pięciu nauczycieli ze szkół powiatu wołowskiego.
Doradca dziękuje wszystkim za wspólny czas i możliwość wymiany doświadczeń w obszarze kształtowania u uczniów umiejętności pracy z kamerą.
Danutą Haller – doradca metodyczny nauczania języka polskiego
Foto galeria:
- Przedstawienie celu lekcji. Objaśnienia terminów niezbędnych w obsłudze kamery.

2. Przed filmowaniem- instruktaż.

3. Przed filmowaniem- instruktaż.

4. Filmowanie – zajęcia praktyczne.

5. Instrukcja rozkładania statywu pod kamerę.

6. Montowanie filmu.

7. Dobieranie dźwięku do montowanego filmiku.
