22 września 2022 r. w Przedszkolu przy Szkole Podstawowej nr 2 odbyła się rada szkoleniowa „Kodowanie na dywanie”, w której uczestniczyło 13 nauczycieli.
Dzięki uczestnictwu w szkoleniu nauczyciele dowiedzieli się:
- jakie korzyści niesie za sobą nauka kodowania.
- jak i od czego zacząć naukę kodowania w przedszkolu.
- jak rozwijać logiczne myślenie poprzez proste i lubiane zabawy.
- jak poznać sposoby zorganizowania i przygotowania narzędzi, dopasowując je do odpowiedniej grupy wiekowej i rodzaju zajęć.
- jak wplatać kodowanie do zajęć o różnej tematyce i z zakresu różnych edukacji.
- otrzymali gotowe materiały do przeprowadzenia ciekawych zajęć.
Umiejętności logicznego myślenia i pracy w zespole, a także kreatywność to cechy bardzo pożądane w dorosłym życiu. Aby człowiek został w nie wyposażony, należy rozpocząć pracę już w przedszkolu. Możliwości takie stwarza zabawa zawierająca elementy kodowania (mata, kolorowe kubeczki, różne pomoce zachęcają dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach i rozwijania się). Kodowanie jest jednym z elementów procesu programowania, przetwarzaniem informacji na kod, sekwencją poleceń prowadzących do rozwiązania danego problemu. Okazuje się, że w przedszkolu kodowanie może stać się efektywną i bardzo lubianą zabawą, która wspiera rozwój dziecka, przygotowując je do osiągnięcia dojrzałości szkolnej i dalszych sukcesów w życiu.
Galeria zdjęć:
Szkoleniowa rada pedagogiczna “Kodowanie na dywanie”






