INTEGRACYJNE ZAJĘCIA OTWARTE: Na niebiesko dla AUTYZMU.

                                         

05 kwietnia 2024 r. odbyły się zajęcia otwarte o charakterze integracyjnym w Szkole Podstawowej im K. Makuszyńskiego w Starym Wołowie. Przeprowadzone zostały w zróżnicowanej  70 – osobowej grupie, w skład której wchodziły przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-8. Przygotowano je we współpracy szkoły z PCE i PPP w Wołowie – doradcą metodycznym nauczania języka polskiego. Animatorkami tychże warsztatów były panie: M. Śleboda, M. Konon, N. Gałecka i D. Haller.

Zajęcia miały na celu aktywizowanie i wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, rozwijanie wyobraźni i możliwości sensorycznych dziecka, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz umiejętności manualnych. Wszyscy mieli możliwość wejścia w rolę dziecka ze spektrum autyzmu co nie było łatwe. Uczestnicy bawili się w trzech rotacyjnych grupach klasowych i mieli do wykonania 7 zadań. Wszystkim dopisywał humor. Na koniec otrzymali dyplomy i symbolicznego niebieskiego cukierka. Naszymi gośćmi byli wychowawcy klas oraz dwie nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Wołowie.

Po odbytej lekcji została przeprowadzona analiza merytoryczna i metodyczna zajęć, w której uczestniczyli nauczyciele

Wszyscy uczestnicy i dzieci, i dorośli świetnie się bawili.

W zajęciach wzięło udział 70 osób. Na spotkanie warsztatowe oraz omówienie przeprowadzonych zajęć przybyło 8 nauczycieli.  Doradca oraz szkolni organizatorzy  zabawy integracyjnej dziękują wszystkim za wspólny czas i możliwość wymiany doświadczeń w obszarze kształtowania u uczniów umiejętności społecznych oraz metod stosowanych podczas lekcji.

                                    Danuta Haller – doradca metodyczny nauczania języka polskiego

Foto galeria:

  1. Robimy niebieskie pieczątki
Sala lekcyjna, na podłodze szary papier, na którym są odbite niebieskie dłonie. Kobieta podaje farbkę a dziecko moczy w niej dłoń.

2.Grupa dzieci dorosłych na podwórku szkolnym. Wszyscy ubrani na niebiesko

Grupa dzieci dorosłych na podwórku szkolnym. Wszyscy ubrani na niebiesko.

3. Uczestnicy zajęć – dzieci z przedszkola

Grupa dzieci wszyscy ubrani na niebiesko.

4. Przywitanie uczniów i udzielenie wskazówek do wspólnej zabawy

Grupa dzieci i prowadząca w sali. Wszyscy stoją.

5. Przed rozpoczęciem warsztatów- instruktaż i plan spotkania

Grupa dzieci prowadząca w sali. Wszyscy stoją.

6. Dorośli uczestnicy warsztatów

Trzy kobiety stoją i rozmawiają.

7. Interpretacja frazeologizmów

Grupa dzieci siedzi wokół prowadzącej warsztat. Rozmawiają.

8. Malowanie plakatów na niebiesko..

Na podłodze leżą dwa plakaty wokół leżą dzieci i wypełniają obrazki niebieskimi kolorami.

9. Uczestnicy zajęć z podczas malowania- zajęcia sensoryczne

Uczestnicy zajęć z podczas malowania- zajęcia sensoryczne.

10. Malowanie plakatów na niebiesko.

Na podłodze leżą dwa plakaty wokół leżą dzieci i wypełniają obrazki niebieskimi kolorami.

11. Podsumowanie wykonanego zadania

Grupa dzieci ubranych na niebiesko

12. Interpretacja frazeologizmów

Grupa dzieci siedzi wokół prowadzącej warsztat. Rozmawiają.

13. Podsumowanie wykonanego zadania

Grupa dzieci ubranych na niebiesko. Na stole kartki i misa z cukierkami. Przed nim prowadząca.

14. Zajęcia ruchowe

Dziewczynka, na stopach ma kostki utrzymywane na linkach. Chodzi.

15. „Czym jest dla mnie AUTYZM…”- dokończenie myśli

Przed niebieską tablica z niebieskimi balonami stoją dzieci. Coś piszą.

16. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

Sala gimnastyczne, trzech chłopców stoi obok równi pochyłej, a czwarty po niej idzie. Ma przysłonięte oczy.

17. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

Sala gimnastyczne, trzech chłopców stoi obok równi pochyłej, a czwarty po niej idzie. Ma przysłonięte oczy.

18. Przed rozpoczęciem warsztatów- instruktaż i plan spotkania

Grupa dzieci i prowadząca. Dzieci siedzą w Sali lekcyjnej.

19. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

Sala gimnastyczne, dzieci na boso idą w szeregu po przeszkodach.

20. Malowanie plakatów na niebiesko

Przy stoliku siedzą dzieci i malują na niebiesko fragment plakatu.

21. Zanim zaczniemy malować…- instruktaż

W sali na tle prezentacji stoi czworo dzieci. Trzymają w ręku kredki. Maja nałożone na ręku kuchenne rękawice

22. Dorośli uczestnicy warsztatów

Trzy kobiety stoją, w ręku trzymają kolorowe dyplomy.
Zdjęcie nr 23

23. Uczestnicy zajęć kl. I-VIII

Grupa dzieci dorosłych na podwórku szkolnym. Wszyscy ubrani na niebiesko.