
05 kwietnia 2024 r. odbyły się zajęcia otwarte o charakterze integracyjnym w Szkole Podstawowej im K. Makuszyńskiego w Starym Wołowie. Przeprowadzone zostały w zróżnicowanej 70 – osobowej grupie, w skład której wchodziły przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-8. Przygotowano je we współpracy szkoły z PCE i PPP w Wołowie – doradcą metodycznym nauczania języka polskiego. Animatorkami tychże warsztatów były panie: M. Śleboda, M. Konon, N. Gałecka i D. Haller.
Zajęcia miały na celu aktywizowanie i wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, rozwijanie wyobraźni i możliwości sensorycznych dziecka, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz umiejętności manualnych. Wszyscy mieli możliwość wejścia w rolę dziecka ze spektrum autyzmu co nie było łatwe. Uczestnicy bawili się w trzech rotacyjnych grupach klasowych i mieli do wykonania 7 zadań. Wszystkim dopisywał humor. Na koniec otrzymali dyplomy i symbolicznego niebieskiego cukierka. Naszymi gośćmi byli wychowawcy klas oraz dwie nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Wołowie.
Po odbytej lekcji została przeprowadzona analiza merytoryczna i metodyczna zajęć, w której uczestniczyli nauczyciele
Wszyscy uczestnicy i dzieci, i dorośli świetnie się bawili.
W zajęciach wzięło udział 70 osób. Na spotkanie warsztatowe oraz omówienie przeprowadzonych zajęć przybyło 8 nauczycieli. Doradca oraz szkolni organizatorzy zabawy integracyjnej dziękują wszystkim za wspólny czas i możliwość wymiany doświadczeń w obszarze kształtowania u uczniów umiejętności społecznych oraz metod stosowanych podczas lekcji.
Danuta Haller – doradca metodyczny nauczania języka polskiego
Foto galeria:
- Robimy niebieskie pieczątki

2.Grupa dzieci dorosłych na podwórku szkolnym. Wszyscy ubrani na niebiesko

3. Uczestnicy zajęć – dzieci z przedszkola

4. Przywitanie uczniów i udzielenie wskazówek do wspólnej zabawy

5. Przed rozpoczęciem warsztatów- instruktaż i plan spotkania

6. Dorośli uczestnicy warsztatów

7. Interpretacja frazeologizmów

8. Malowanie plakatów na niebiesko..

9. Uczestnicy zajęć z podczas malowania- zajęcia sensoryczne

10. Malowanie plakatów na niebiesko.

11. Podsumowanie wykonanego zadania

12. Interpretacja frazeologizmów

13. Podsumowanie wykonanego zadania

14. Zajęcia ruchowe

15. „Czym jest dla mnie AUTYZM…”- dokończenie myśli

16. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

17. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

18. Przed rozpoczęciem warsztatów- instruktaż i plan spotkania

19. Zajęcia ruchowe – tor przeszkód

20. Malowanie plakatów na niebiesko

21. Zanim zaczniemy malować…- instruktaż

22. Dorośli uczestnicy warsztatów

23. Uczestnicy zajęć kl. I-VIII
