PIKNK NAUKOWY DWÓJKI – integracyjne zajęcia otwarte

27 września 2024 r. odbyły się integracyjne zajęcia otwarte w Szkole Podstawowej nr 2 im Orląt Lwowskich w Wołowie. Przeprowadzone one zostały w plenerze w czterech  zróżnicowanych grupach: w 22 osobowej kl. Va, i 24 osobowej kl. Vb, 17 osobowej kl. VIa i 17 osobowej kl. VI b, w skład których wchodzili uczniowie ze SPE oraz uczniowie bez dysfunkcji. Przygotowano je we współpracy PCE i PPP w Wołowie – doradcami metodycznymi oraz nauczycielem szkoły – panią Anną  Beryzewską. Aby uczniowie czuli się bezpiecznie, towarzyszyli im nauczyciele szkoły : U. Piasecka, E. Niebrzydowska, R. Markowska, T. Grzegorzewski, M. Makarewicz. Doradcy – pani D. Haller i R. Kmicińska były animatorkami tychże warsztatów plastyczno-technicznych, które polegały na wspólnym malowaniu farbami akrylowymi na stretchu oraz wykonaniu lalek ze szmatek i włóczki. Wszyscy uczestnicy i dzieci, i dorośli świetnie się bawili. Nauczyciele wspierali w zabawie tych, którzy wymagali pomocy.

Podczas zajęć prowadzący starali się pomóc uczniom w zrozumieniu ich własnych emocji, emocji innych oraz przeciwdziałać powstawaniu zaburzeń zachowania. Uczniom pokazano jak sobie z nimi radzić i wyciągnąć pomocną dłoń do osób, które maja problemy z adaptacją i współpracą w grupie zróżnicowanej. Ważne było to, by dzieci pracujące w jednej grupie czy parze ustalały wspólne zasady w tworzeniu spójnego malowidła oraz wspólnej lalki- motanki.

Zajęcia warsztatowe o charakterze artystycznym miały na celu wzbogacanie umiejętności dydaktyczno-wychowawczych nauczycieli o nowe narzędzia pracy. Ich celem było również wskazanie jednego ze sposobów organizacji procesu edukacyjnego z uwzględnieniem metod pracy dobieranych adekwatnie do realizowanych celów edukacyjnych  i wychowawczych oraz strategii dydaktycznej wspierającej indywidualizację nauczania   w zróżnicowanej grupie. Głównym celem była integracja i dobra zabawa jako nieodzowne elementy  edukacji. Uczestnicy spotkania mieli okazję zaobserwować sposób tworzenia warunków sprzyjających aklimatyzacji uczniów z |SPE z grupą uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych. Prowadzące warsztaty postawiły sobie za cel udzielenie wsparcia w rozwiązywaniu problemów nauczycieli bezpośrednio przy warsztacie pracy w obszarze edukacji włączającej.

 Po odbytych zajęciach została przeprowadzona analiza merytoryczna i metodyczna zajęć.

     W zajęciach łącznie wzięły udział 83 osoby. Na spotkanie warsztatowe oraz omówienie przeprowadzonych zajęć przybyło 8 nauczycieli.  Doradcy dziękują wszystkim za wspólny czas i możliwość wymiany doświadczeń w obszarze kształtowania u uczniów umiejętności manualnych, społecznych, wyrażania własnych emocji i budzenia poczucia estetyki oraz atrakcyjności metod aktywizujących stosowanych podczas zajęć integracyjnych.

 Zobaczmy, jak świetnie wszyscy się bawili.

Zapraszamy do obejrzenia filmu z zajęć malowania na stretchu

Piękna jest polska jesień – malowanie na folii – zabawy sensoryczne.

Moja ulubiona książka- malowanie na stretchu

Danuta Haller i Regina Kmicińska – doradcy metodyczni

Zapraszamy do obejrzenia filmu z zajęć

 Szkoła Żywego Rzemiosła- Zabawkarstwo- wykonujemy lalki, motanki.

Foto galeria:

  1. Warsztat do malowania na stretchu.
Podwórko szkolne, ławka, na której stoją kolorowe farby, pędzle i palety do mieszania kolorów.

2. Folder organizator i motanki

Podwórko szkolne, na trawie stoi folder organizatora warsztatów i dwie szmaciane lalki.

3. Dzieło skończone „Jesień”

Podwórko szkolne, na folii namalowane pomarańczowo – zielone drzewa, jesienne barwy przyrody.

4. Wielkie dzieło uczniów

Grupa dzieci na dworze przed kolorowym obrazkiem. Wszyscy wznoszą uśmiechnięci, z nimi nauczycielka.

5. Podczas malowania

Podwórko szkolne, dziewczynka z chłopcem  na tle swojego dzieła stoją z rozłożonymi rączkami. Stoi na tle powierzchni folii, rozciągniętej między drzewami, po której maluje.

6. Podczas malowania

Podwórko szkolne, dziewczynka stoi  w pobliżu folii, rozciągniętej między drzewami, po której maluje pędzlem

7. Wielkie dzieło uczniów

Grupa dzieci na dworze przed kolorowym obrazkiem.

8. Animatorki z koordynatorką wydarzenia

Podwórko szkolne, trzy panie kucają pod wykonanym przez dzieci malowidłem.

9. Zajęcia z lalkarstwa

Stół z materiałami , sznurkami i gadżetami. Wokół niego siedzą dzieci i pochyla się  animatorka.

10. Mamy swoje lalki-motanki

Grupa dzieci na dworze. Wszyscy wznoszą do góry lalki wykonane podczas zajęć, są  uśmiechnięci.

11. Nasze motanki

Podwórko szkolne, widać lalki wykonane ze szmatek i włóczki. Są kolorowe.

12. Uczestnicy warsztatów z zabawkarstwa – z wykonanymi motankami.

Grupa dzieci na dworze. Wszyscy wznoszą do góry lalki wykonane podczas zajęć, są  uśmiechnięci.

13. Mieszamy i nakładamy farby na paletę

Stół z farbami i paletami oraz pędzlami. Przy nim dzieci i animatorka.

14. Zajęcia z lalkarstwa

Stół z materiałami , sznurkami i gadżetami. Wokół niego siedzą dzieci i pochyla się  animatorka.

15. Malowidło na stretchu „Jesień”

Podwórko szkolne, folia na której pomalowano wielobarwny obrazek.

16. Zajęcia z lalkarstwa

Biała kartka , na której jest informacja, że tu odbywają się zajęcia z rzemiosła.