SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA “Jak wpłynąć na poprawę wyników egzaminów zewnętrznych nie tylko z języka polskiego…”

30 października 2024 r. w Szkole Podstawowej im. świętego Mikołaja z Miry w Krzelowie odbyła się szkoleniowa rada pedagogiczna.

Pan dyrektor Artur Brojek wraz z doradcą przywitał wszystkich i życzył, aby podczas tej rady w głowie każdego nauczyciela obudziły się refleksje i zapał do bycia kreatywnym nauczycielem.

 Rada pedagogiczna została poprowadzona przez panią Danutę Haller – doradcę metodycznego nauczania języka polskiego w Powiatowym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Wołowie, panią Monikę Bocheńską – nauczyciela języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie w Szkole Podstawowej w Starym Wołowie ora panią Annę Król- nauczyciela języka polskiego w Szkole Podstawowej w Krzelowie, lidera WDN.

Podczas szkolenia omówione zostały następujące zagadnienia:

  1. Motywowanie i styl nauczania.
  2. Osobowość nauczyciela.
  3. Dzieci z pokolenia alfa.
  4. Obszary z podstawy programowej, jako klucz do osiągnięcia celów edukacyjnych.
  5.  Piętnaście kroków do sukcesu na egzaminie ósmoklasisty, czyli działania polonisty i każdego nauczyciela, które przyczyniają się do podniesienia efektów kształcenia.
  6. Metody i techniki multisensoryczne.
  7. Praca z wykorzystaniem fiszki autokorektywnej.

Celem prowadzących było uświadomienie nauczycielom, że dzieci w każdym wieku uczą się bawiąc albo jak mówiła Maria Montessori one się nie bawią, a pracują.

Podczas spotkania prowadzące zaprezentowały również nauczycielom wykonane przez siebie i uczniów pomoce dydaktyczne: lapbooki, leporello– kreatywna książka w formie harmonijki, zakładki do książek z zasadami interpunkcji, dydaktyczne gry planszowe; gry i zabawy, które mogą z lekcji uczynić ciekawe i efektywne spotkanie, gdyż nauka przez zabawę jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej satysfakcjonujących sposobów rozwijania umiejętności. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zakładki interpunkcyjne, fiszki autkorektywne, notatki graficzne, plansze, układanki, karty pracy oraz skecznotki do lektur. Nauczyciele zostali zachęceni do wykorzystywania lapbooków matematycznych, przyrodniczych oraz z innych przedmiotów.

Na poprawę wyników nauczania niewątpliwie duży wpływ ma osobowość i optymizm nauczyciela, który za pomocą ciekawych metod pracy potrafi zmotywować ucznia, nawet tego, któremu się nie chce chcieć. Nauczyciel powinien znać każdego ucznia i preferowany przez niego styl nauczania. Wynik egzaminu nie zawsze odzwierciedla wszystkie umiejętności naszego ucznia.

W szkoleniu wzięło udział 11 nauczycieli.

Doradca dziękuje wszystkim za wspólny czas, przyjazną atmosferę i możliwość wymiany doświadczeń. Szczególne podziękowania kieruje w stronę pań polonistek, które wsparły doradcę podczas szkolenia, prezentując nowoczesne podejście do procesu edukacyjnego- eksponując metody, które  zmotywują ucznia do aktywności i uczynią z lekcji ciekawe spotkanie wzbogacające w wiedzę i umiejętności, wypełnione radością i wewnętrzną motywacją.                                                                                          

Doradca metodyczny Danuta Haller

Foto galeria:

  1. Nauczyciele podczas szkolenia. Omówienie czynników wpływających na motywację.
Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i lezą kolorowe pudełka i plansze. Przed ekranem stoi kobieta i coś mówi.

2. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych aktywujących uczniów- metoda ANTARES.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i leżą kolorowe plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i trzyma książkę, coś mówi

3. Nauczyciele podczas szkolenia. Omówienie systemu polskiego szkolnictwa.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Przed słuchaczami stoi kobieta, coś mówi.

4. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych aktywujących uczniów- notatki graficzne, stacje zdaniowe do lektur.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. W ręku trzyma kartki.

5. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych aktywujących uczniów- lekcje powtórzeniowe, przed egzaminem.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Stoi kobieta i coś mówi.

6. Nauczyciele podczas szkolenia. Próba odpowiedzi na pytanie Czy jestem kreatywnym nauczycielem….

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. Po prawej stronie, z tyłu stoi kobieta

7. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacje pomocy dydaktycznych aktywujących uczniów- leporello.

Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. W ręku trzyma kartki.

8. Nauczyciele podczas szkolenia. Prezentacja padletu- efektywnego i atrakcyjnego narzędzia w pracy nauczyciela.

Przed słuchaczami siedzi przy biurku kobieta i coś mówi. Za nią kolorowy monitor- ekran.

9. Nauczyciele podczas szkolenia 15 czynników wpływających na poprawę wyników egzaminów.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i podłodze leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi. Po prawej stronie, z tyłu stoi kobieta.

10. Nauczyciele podczas szkolenia. Ewaluacja spotkania.

Klasa, w której przy stolikach siedzą nauczyciele. Na stolikach i leżą kolorowe pudełka i plansze. Przed słuchaczami stoi kobieta i coś mówi.