Redagowanie instrukcji i jej praktyczne wykorzystanie, czyli MAŁA DŻUGLA W DOMU I SZKOLE

21 listopada 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego odbyła się lekcja otwarta w klasie IV. Podczas zajęć, uczniowie  zgodnie z wcześniej zredagowaną na języku polskim instrukcją, tworzyli swoje florarium. Były to trzygodzinne zajęcia integrujące umiejętności z przedmiotów: języka polskiego, przyrody i geografii. Taki sposób integracji międzyprzedmiotowej to jeden w wielu przykładów edukacji w formie zabawy, która pozwala uczniom zrozumieć, że nauka ma charakter interdyscyplinarny.

Celem zajęć było uświadomienie dzieciom, jak istotne jest dbanie o środowisko i opieka nad roślinami. Doskonalili umiejętność korzystania z instrukcji, czyli to, co w codziennym życiu jest niezmiernie ważne.

Zajęcia prowadzili nauczyciele SP w Starym Wołowie: pani Magdalena Drzazga- nauczyciel geografii i Monika Bocheńska- nauczyciel języka polskiego. Przygotowano je we współpracy szkoły z PODN w Wołowie, doradcami metodycznymi: Danutą Haller i Reginą Kmicińską.

Prowadzące warsztaty pokazały dzieciom, jak czerpać radości ze wspólnej zabawy podczas tworzenia „swojej małej dżungli”. Przygotowali również dżunglę w słoiku dla pań prowadzących oraz powiatowych koordynatorów warsztatów- doradców metodycznych. Swoje  floraria dzieci zabrały do domów i pozostaje im opiekować się zgodnie z instrukcją otrzymaną od pań prowadzących na koniec zajęć

Uczniowie poznali również historię szklanych konstrukcji i ciekawostki o roślinach.

W zajęciach otwartych wzięło udział 7 nauczycieli.

Doradcy oraz dyrektor szkoły dziękują wszystkim za wspólny czas i świetną zabawę.

Przebieg zajęć jest widoczny na filmiku, zapraszamy do obejrzenia.

 doradca metodyczny: Danuta Haller

Foto galeria:

Sala lekcyjna. Dzieci przy stoliku, wsypują ziemię do słoików i wsadzają kwiaty. Jest z nim kobieta.

Zajęcia warsztatowe „Wykonujemy swoje florarium”

Sala lekcyjna. Dziecko przy stoliku, wsypują ziemię do słoików                          i wsadzają kwiaty. Jest z nim kobieta.

Zajęcia warsztatowe „Wykonujemy swoją dżunglę w słoiku”

Sala lekcyjna. Dzieci podczas warsztatów.

Zajęcia warsztatowe „Wykonujemy swoją dżunglę w słoiku”

Sala lekcyjna. Dzieci przy stolikach wsypują ziemię do słoików i wsadzają kwiaty. Jest z nimi kobieta.

Zajęcia warsztatowe „Wykonujemy swoje florarium”

Sala lekcyjna. Prowadząca na tle slajdu. Przed nia słoiki z roślinkami.

Instrukcja- wykonanie, przypomnienie kolejnych kroków.

Sala lekcyjna. Dzieci przy stoliku, wsypują ziemię do słoików i wsadzają kwiaty. Jest z nim kobieta.

Zajęcia warsztatowe „Wykonujemy swoje florarium”

Sala lekcyjna. Dzieci przy stoliku, stoją na nim słoiki z zasadzonymi kwiatami. Jest z nim kobieta i podlewa

Demonstracja podlewania dżungli w słoiku.

Sala lekcyjna. Na stoliku słoiki z kwiatami. Za nimi grupa dzieci i trzy kobiety.

Nasze dzieło skończone- właściciele słoikowych ogrodów.

Sala lekcyjna. Grupa dzieci z wykonanymi ogrodami i trzy kobiety.

Nasze dzieło skończone- właściciele słoikowych ogrodów.

Sala lekcyjna. Dwie kobiety ze słoikiem z ziemia i kwiatami.

Nasze dzieło skończone- właściciele słoikowych ogrodów.

Sala lekcyjna. Na stoliku prace uczniów słoiki z kwiatami w ziemi- wykonane podczas warsztatów.

Nasze dżungle w słoikach.

Sala lekcyjna. Na stoliku praca dziewczynki- słoik z kwiatami w ziemi- wykonana podczas warsztatów.

Moja dżungla, co tu jeszcze dodać…..

Sala lekcyjna. Sala lekcyjna. Grupa dzieci z wykonanymi ogrodami i trzy kobiety.

Zakończenie warsztatów ”Radość- jesteśmy posiadaczami ogródka kwiatowego w słoiku!”