LECJA OTWARTA – Piątka za segregację. Dlaczego warto segregować ŚMIECI?

                   

19 marca 2025 r. w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego odbyła się lekcja otwarta w  grupie dzieci sześcioletnich.  Podczas zajęć wykorzystano metody czynne: zadań stawianych dziecku, ćwiczeń praktycznych; słowne: rozmowa, opowiadanie, instrukcje do zadań i percepcyjne: obserwacja, pokaz. Została przedstawiona prezentacja Recykling-drugie życie śmieci, którą prowadząca udostępniła nauczycielom do wykorzystania podczas swoich lekcji. Podczas spaceru po niby lesie (dywan w klasie szkolnej) dzieci rozpoznawały materiał z jakiego wykonany jest odpad, segregowały i wrzucały go do właściwych pojemników (makulatura, szkło, plastik, metal). Sześciolatki obejrzały bajkę o zanieczyszczonym lesie, w którym znalazł się Czerwony Kapturek i wilk, a następnie wypowiadały się na temat treści utworu. Podczas zajęć sadziły śmieci, by w czerwcu sprawdzić, co stało się z wsadzonymi do ziemi różnymi odpadami. Każdy uczestnik otrzymał zakładkę do książki Segregacja na piątkę!

Wszyscy uczestnicy uświadomili sobie, że ludzie muszą dbać o środowisko naturalne.

Zajęcia prowadziła pani Paulina Kopocińska-nauczycielka oddziału przedszkolnego. Przygotowano je we współpracy szkoły z PODN w Wołowie, z doradcami metodycznymi Danutą Haller,  Dagmarą Głuszczyńską i Reginą Kmicińską

W lekcji wzięło udział 9 nauczycieli.

Po zajęciach odbyły się warsztaty merytoryczne na temat Edukacyjna akcja proekologiczna  w grupie przedszkolnej i wczesnoszkolnej zachęcająca do ekologicznego trybu życia. Prowadząca lekcję wraz z doradcami omówili zasadność wprowadzonych na zajęciach metod aktywizujących grupę, a następnie został zaprezentowany projekt dla dzieci przedszkolnych i pierwszego etapu edukacyjnego pod nazwą Zainwestuj w naszą planetę. Jest to edukacyjna akcja proekologiczna w grupie dzieci przedszkolnych zachęcająca do ekologicznego trybu życia. W akcję można włączyć uczniów klas 4-6, którzy będą wspierać, pomagać maluchom. Takie działania zintegrują społeczność szkolną i wpłyną na budowanie relacji, a tym samym wpłyną na poprawę dobrostanu wszystkich dzieci szkolnych oraz nauczycieli oddziałów. W warsztatach wzięło udział 18 nauczycieli. W dużej ilości byli to nauczyciele szkoły, którzy będą realizatorami zaproponowanego projektu, ale również inni, którzy zaszczycili nas swoją obecnością.

Doradcy, prowadząca zajęcia oraz dyrektor szkoły dziękują wszystkim za wspólny czas i świetną zabawę.

                                                            doradca metodyczny: Danuta Haller

                                                         nauczyciel prowadzący zajęcia- Paulina Kopocińska

Foto galeria:

Lekcja na temat segregowania śmieci. Zbieranie odpadów, segregowanie i sadzenie śmieci.

Sala lekcyjna. Dzieci chodzą po sali i zbierają śmieci. Wrzucają je do odpowiednich pojemników. Siedzą przy stolikach i wsypują ziemię oraz śmieci.